Jump to content

If you have courses/modules that you haven't passed and are falling behind in your studies, we recommend contacting a study advisor. (Danish below)

As part of AAU's Quality Policy, the university has a "Procedure for Advising Delayed Students." The study administration follows this procedure and collects data on delayed students twice a year—in spring and autumn. They will email all students who are more than 5 ECTS points behind the expected progress.

The email is sent by the secretary of the study board for your programme and includes the following information:

Students who are more than 5 ECTS points but less than 15 ECTS points behind are advised to contact the study guidance for advice on how to complete their studies. Additionally, there is an offer to contact the study board secretary if you need guidance on issues such as exam anxiety, planning your studies, or other matters.

Students who are more than 15 ECTS points behind (but who have passed at least one module in the past 24 months) are strongly encouraged to contact the study board secretary as soon as possible to schedule an individual meeting. This meeting may be with the study board secretary, the chair of the study board, or a study advisor. The purpose is to clarify and plan how to address missing or upcoming exams.

The goal of the advising procedure is to support as many students as possible in completing their studies.

Hvis du har kurser/moduler, som du ikke har bestået, og du er ved at komme bagud med dine studier, anbefaler vi, at du kontakter en studievejleder.

Som en del af AAU's kvalitetspolitik har universitetet en "Procedure for Vejledning af Forsinkede Studerende". Studieadministrationen følger denne procedure og indsamler data om forsinkede studerende to gange om året—om foråret og efteråret. De vil sende en e-mail til alle studerende, der er mere end 5 ECTS-point bagud i forhold til det forventede studieforløb.

E-mailen sendes af studienævnets sekretær for dit studieprogram og indeholder følgende information:

Studerende, der er mere end 5 ECTS-point, men mindre end 15 ECTS-point bagud, rådes til at kontakte studievejledningen for at få rådgivning om, hvordan de kan fuldføre deres studier. Derudover er der et tilbud om at kontakte studienævnets sekretær, hvis du har brug for vejledning om emner som eksamensangst, planlægning af dine studier eller andre spørgsmål.

Studerende, der er mere end 15 ECTS-point bagud (men som har bestået mindst ét modul inden for de seneste 24 måneder), opfordres kraftigt til at kontakte studienævnets sekretær hurtigst muligt for at planlægge et individuelt møde. Dette møde kan være med studienævnets sekretær, studienævnsformanden eller en studievejleder. Formålet er at afklare og planlægge, hvordan de manglende eller kommende eksamener skal håndteres.

Målet med vejledningsproceduren er at støtte så mange studerende som muligt i at fuldføre deres studier.